torstai 7. toukokuuta 2009

better views - elina aalto









kuvat © elina aalto

olin ajatellu, et nyt ku elisa on vierailemassa, ni tästä tulis tavallaan vuoropuhelu, elisa kirjottaa ja sit mun seuraava posti liittyis edes etäisesti siihen juttuun. ei näytä onnistuvan... koko eilisen mulla pyöri päässä nää verhot, en tiedä miks. siitä on jo monta kuukautta tai enemmänkin, ku näin näistä kuvia. tai ehkä se liittyy tähän valonmäärän hurjaan lisääntymiseen.

better views -rullaverhojen suunnittelija on helsinkiläinen elina aalto, valmistaja iubox. verhoja saa 1m-2m levysenä. kuvioita on 4: helsinki (ympyrätalo, eikö?) (mun suosikki btw), tukholma (sergels torg?), pariisi ja tokio, ja ne perustuu elina aallon ottamiin valokuviin ko. kaupungeista. verhot on pimennysverhot ja aukoista tuleva valo muodostaa öisen kaupunkinäkymän. musta toi kirkas auringonpaiste - öinen kaupunkisiluetti on hieno kontrasti. ja noi varjot, upeet!

elina aalto on mukana fiaskodesign ja imudesign ryhmissä. better views -verhot on matkannu maailmalla SAUMA [design as cultural interface] -näyttelyn mukana. SAUMAssa on suomalaisten muotoilijoiden töitä ja alunperin se tehtiin washington dc:hin, yhdysvaltoihin, jo vuonna 2005. yhdysvalloissa näyttely kiers monta vuotta ja nyt se on ollu köpiksessä, seuraavana vuorossa on stavanger norjassa. näyttelyn muutkin duunit on kiinnostavia, kannattaa käydä nettisivuilla kattomassa. mä toivon, et se tulis vielä helsinkiin. vaikka taidehalliin vähän laajennettuna... se olis nastaa. koska hyvät työt ei vanhene! (monessakaan mielessä.)

linkit:


ps. sara, jonka jokaisen blogijutun mä luen, oli mainostanu tätä blogia ja elisan vierailua omilla sivuillaan. olin tosi otettu, erityisesti, ku diggaan saran tavasta tehdä vähän erilaista muotiblogia. jos muoti ja/tai kauniit kuvat kiinnostaa, käykää lukemassa ja kattelemassa bien dans sa peau'ta.



edit: mun tiedot ei oo oikeen ajantasalla. SAUMA oli designmuseossa helsingissä jo tammikuussa 2008. miten mä oon voinu missata sen?!

2 kommenttia:

Sara kirjoitti...

Heei kiitos kiitoksista & maininnasta!

Toi verho on mainio. Mulla on just hakusessa uus pimennysverho, joka olis parasta hankkia ihan just nyt, ennen kaikkein valoisimpia ja pisimpiä päiviä.

emma kirjoitti...

kiitos itelles! ja loistavaa, jos pystyin olee avuks. musta on aina nastaa, jos suomalaisista tuotteista löytyy se kiinnostavin.