perjantai 11. joulukuuta 2009

kynttilänjalasta






vielä kuitenkin pari sanaa tosta edellisen postauksen kynttilänjalasta. se koostuu paloista, jotka voi koota haluamakseen asetelmaks. mä oon ostanu ja saanu noita paloja lontoosta, tukholmasta ja helsingistä. pala palalta siitä on kasvanu isompi. yhteen palaan menee kolme enkelikellon kynttilää.


siitä löytyy ainakin 3 eri versioo, joista 2 yllä (ja mulla siis se kolmas malli). vasta tänä syksynä viimein löysin jotain tietoo noista, eli mikään fantastinen designklassikko ei oo kyseessä. (mikä ei missään nimessä tee siitä rumempaa tai huononpaa, kunhan totesin.)


www.apartmenttherapy.com (tää oli eka paikka, jossa näin tietoo. eli suunnittelija on fritz nagel.)
www.modernity.se (sit ku oli suunnittelijan nimi, oli helpompaa ettii lisää tietoo. modernity on ruotsalainen divari, joka myy näitä. mutta hm, täällä sanotaan, et suunnittelija on stoff ja valmistaja nagel. ota tosta nyt sit selvää.)
www.modernity.se (vielä toinen kynttilänjalka.)
www.modernity.se (sama malli, ku mun kynttilänjaloissa. ja kas kummaa, sen suunnittelijasta ei oo tietoo ja valmistajakin on eri, eli bmf. outoo. saksalaista kamaa 60-luvulta joka tapauksessa.)
360degree.free.fr (täältä tieto, et suunnittelija on ceasar stoffi, valmistaja nagel ja malli bmf.)
www.artek.se (tän mukaan suunnittelija on nagel & quist ja valmistaja bmf bremen metallwaren fabrik.)


lopullinen totuus asiasta on siis edelleen selvittämättä! osaako joku auttaa?


4 kommenttia:

Lauri kirjoitti...

Ihastuin tohon kynttilänjalkaan aikalailla, siin on hauska idea ja muotoilu.. kävin noi linkit läpi ja päädyin hakee noita ebaysta ja sieltähän niitä löyty varsin kohtuu hintaan, etenkin saksan omasta..
tosta vaikuttais olevan useita eri malleja olemassa, joista yleisimpiä näyttäis olevan noi sun mainitsemas kolme, erityisesti toi sun malli, joka on myös mun mielestä siistein. ne jos on pallo ei oikee uppoo ja tos toisessa on mun mielestä se liitostappi turhan korkee.. mut tilasin niitä just setin joululahjaks äitimuorille ja ehkä pitää hankkia itelleki..
kiitti ideasta! :)

emma kirjoitti...

nastaa, et ihastuit! ja vielä kivempi, et löysit noita! diggasko mutsis?

toi modernityn hinta on aika hurja, en oo tollasia summia maksanu ite...

Lauri kirjoitti...

tykkäshän se! ja tilasin pienen setin myös itelleni.. ne on ihan laatutavaraa..!

emma kirjoitti...

jeee!!! loistavaa! nyt mä oon onnellinen!