perjantai 4. joulukuuta 2009

studio gang: aqua tower, chicago, usa








kuvat: studio gang


kun tää nyt on ollu jostain syystä arkkitehtuuriviikko tässä blogissa, ni yks juttu vielä viikonlopun iloks.


studio gang on suunnitellu aqua tower -pilvenpiirtäjän chicagoon. torni on just valmistunu tai valmistumaisillaan. (mulle tuli tästä mieleen aikasempi linkkini mad arkkitehtien urbaani metsä -suunnitelmaan.) aqua tower'in pohja on periaatteessa suorakulmio, jota parvekeulokkeet muuntaa eri näköseks. miten yksinkertasta ja toimivaa! julkisivu on ihan jotain muuta, ku viereisten talojen julkisivut.


julkisivu-ulokkeilla on myös käytännön tarkotus: ne suojaa allaolevaa asuntoo liialta auringolta. ja ne myös auttaa lintuja huomaamaan, et oho, siinähän on joku este. (lasiseinästen pilvenpiirtäjien ympäriltä joudutaan kuulemma joka aamu lakasee 20-30 kuollutta lintuu, jotka on erehtyny yöllisellä lennollaan lentää päin seinää.)


www.studiogang.net
www.archdaily.com (täällä näin jutun. diggan sivuista muutenkin. joka rakennuksesta paljon piirustuksia ja kuvia.)
featuresblogs.chicagotribune.com (juttu rakennuksesta)


mukavaa viikonloppua!


2 kommenttia:

Lauri kirjoitti...

tästä, kuten jostakin toisestakin aiheesta olin lukenut myös Icon-lehdestä en tiedä onko tuttu: http://www.iconeye.com/
Se on hyvä lehti...

emma kirjoitti...

kiitos vinkistä ja linkistä! toi on mulle uus, pitää heti perehtyä. aika samat aiheet kaikissa lehdissä ja blogeissa kiertää, oon huomannu. tai sit mä vaan seuraan niin saman tyylisiä sivuja...