keskiviikko 5. toukokuuta 2010

skanno & barrisol


skanno, mannerheimintie 6, helsinki

olin eilen skannon uuden liikkeen avajaisissa helsingin keskustassa. ja se tila on musta ihan mahtava!

skanno, katto

mikä valaistus! ja ennen kaikkee: mitkä pinnat! melkein kaikki katto- ja seinäpinnat on barrisol®:ia. (luulin kirjottaneeni barrisolista aikasemmin, mut en kyllä löytäny sellasta juttuu.) oon nähny luonnossa vaan pienempiä pintoja (tyyliin 3m x 3m), mut nyt sitä oli kaikkialla, jättipintoina.

skanno, kiiltävä barrisol® katossa

skannossa oli musta käytetty matskuja todella kauniisti. vaan valkosta, mut siitä erilaisia pintavaihtoehtoja (tai ainakin kiiltävä & matta). ja osa pinnoista oli valaistu takaa ledeillä (mm. sisäänkäynnin viereinen korkee seinä).

skanno, seinän ja katon raja, taustavalaistu barrisol®

ledit tietysti mahdollisti sen, et värit vaihtuu. yleensä mä en oo mikään suuri värivalojen rakastaja, mut nyt mä tykkäsin niistäkin. (johtu varmaan sisustuksen yleisestä harmonisuudesta.)

skanno, taustavalaistu barrisol®

barrisol hajottaa valon upeesti. ledien ikävä pistemäisyys ei näy, vaan tilassa leijailee miellyttävä pehmeys. valoo kuitenkin on ihan tarpeeks, mistään hämysestä luolasta ei todellakaan oo kyse.

skanno, taustavalaistu barrisol®

edit: skannon tilan, myös valaistuksen, on suunnitellu niiden taiteellinen johtaja anna katriina tiili.

linkkejä:
www.skanno.fi
www.barrisol.fi
www.barrisol.fi/fi/tuotteet/barrisol/turvaominaisuudet (tarkempaa tietoo ominaisuuksista, ekologisuudesta ym.)


ps. vielä aiheeseen liittyen ihan huippu video. se on ranskaks (jota siis en osaa), mut ei paljoo haittaa. messuesittelijällä on energinen meininki :-)




pps. mun täytyy joku kerta tehä juttu my o my'sta (helsinkiläinen vaateliike). siellä sisustukseen on käytetty toista mun rakastamaa materiaalia, eli läpikuultavaa corian®:ia. oon ottanu jo kuviakin, mut ne ei vaan ollu kovin hyviä...


edit: kannattaa käydä kattoo barrisolin kansainväliset sivut:
barrisol.com
sieltä löytyy matskut, värit ja lisää tietoo. sekä paljon kuvia toteutetuista jutuista. osa parempia, osa ei niinkään... mikään materiaali kun ei takaa lopputuloksen hyvyyttä :-)

6 kommenttia:

Elisa kirjoitti...

Barrisolilla oli hauska osasto Frankfurtissa. Kävin tökkimässä :D Ja niillä oli aika hienoja pintojakin, kohokuvioita ja printtejä. Tack for this!

emma kirjoitti...

ai vau, mä en tienny, et niillä on kohokuvioita ja printtejä! pitääkin heti mennä tutkimaan kansainvälistä saittia, ehkä sieltä löytyy lisää infoo.

http://en.barrisol.com/

jos haluut laittaa kuvia lisää, ni olis kiva!

mikko kirjoitti...

mietin ihan samaa koko illan että se tila oli ihana ja valoisa ja antoi myytäville tuotteille tilaa hengittää ja kertoa omaa tarinaansa huikaisevalla tavalla.
enkä voinut olla ajattelematta pradan liikettä broadwayllä, mun mielestä ne on kovin samanhenkiset.

emma kirjoitti...

joo, nastaa, et täällä peräpohjolassakin on ruvettu ymmärtää, et myytävien tuotteiden ja liiketilan pitää olla samalla tasolla!

kuulin, et anna katriina tiili on suunnitellu sekä skannon että my o my'n (mun toinen suosikki). täytynee googlailla, et mitä muuta se on tehny!

mikko kirjoitti...

kyl!
otetaan kamerat mukaan ja tehdään anna katriina tiili turnee. ja jokaisen tilan jälkeen lasi viiniä.

emma kirjoitti...

loistava idea! millos toteutetaan? (mä olin jotenkin missannu tän kommentin, sorry!)